"Droga do kariery: tajniki branży muzycznej" odc. 4. Jak się promować

"Droga do kariery: tajniki branży muzycznej" odc. 4. Jak się promować

"Droga do kariery: tajniki branży muzycznej" to nasz oryginalny poradnik przeznaczony dla tych, którzy planują karierę muzyczną i chcą ją budować na sensownych przesłankach. Dowiedz się więcej o projekcie.

Cóż za wspaniałe czasy! Przelewy bankowe są szybkie jak światło, firmy pozwalają pracować w domu, komórki mierzą nasycenie krwi tętniczej tlenem, a studia na legendarnym Massachusetts Institute of Technology można ukończyć nie wstając z kanapy. Na dodatek Bono rozdaje w sieci za darmo swoje najnowsze nagranie.

A mimo wszystko tu i ówdzie słychać ciężkie oskarżenia zasłużonych rokendrolowców, że dawniej było lepiej. Kobiety potrafiły wtedy nosić kapelusze, panowie nie ćwiczyli na siłowniach, tylko w barach, wódka była zimniejsza, woda w Bałtyku cieplejsza, oranżada miała smak, muzyka moc, a artyści szacunek.

I zawsze zgadzała się kasa. Wystarczyło wygrać konkurs piosenki żołnierskiej, wystąpić na zjeździe pszczelarzy, nagrać kilka pocztówek dźwiękowych lub wygrać festiwal twórczości zdrojowej, aby ustawić się na długie lata. Kuracjusze szczerze się entuzjazmowali, chętnie kupowali płyty, zapraszali do pawilonów uzdrowiskowych i fundowali lecznicze napoje o właściwościach farmakodynamicznych.

Pod tym względem faktycznie jest trochę inaczej i to nie dlatego, że wody kwasowęglowe i szczawy jakoś dramatycznie podrożały. Dramatycznie zmieniły się natomiast mechanizmy i warunki funkcjonowania przemysłu muzycznego. Dzisiaj ekwiwalentem nagrody na festiwalu piosenki zdrojowej jest milion odsłon na YouTube, kilkanaście tysięcy sprzedanych preorderów i co najmniej 50 tysięcy fanów na Facebooku.

Nieosiągalne? Posłuchajcie Izy Augustyniak, która jest doświadczoną menedżerką i promotorką muzyki (pracuje w Fun Lovin Agency, jest wykładowcą marketingu muzyki w Wyższej Szkole Promocji oraz A&R w Emergenza Festival), a przekonacie się, że niekiedy to prostsze niż się wydaje na pierwszy rzut oka:

Za wielkimi sukcesami nie kryje się prawie nigdy wiedza ezoteryczna, zawsze jest natomiast pomysłowość, cierpliwość, szacunek dla fanów i porządne rozeznaniem, czego od ciebie oczekują. Owszem, czasami oczekują, żebyś przyjechał do ich sanatorium i wypił z nimi setkę szczawów. Bo choć internet wiele zmienił, to przecież nie zmienił wszystkiego.

 

Poprzednie odcinki:

 

 

 

Checie być informowani o wszystkich odcinkach? Zasubskrybujcie nasz kanał YouTube.

Mamy również nadzieję na to, że wiedza, którą tu będziemy prezentować, zachęci Was do wykorzystania możliwości, jakie NuPlays daje artystom i wytwórniom - zachęcamy Was do darmowej rejestracji na http://nuplays.pl/seller/.

Możesz udostępnić lub polubić ten wpis: