09 marca 2015

Przepis na projekt: Jak sprzedać koncert?

Paweł Soproniuk w kategorii

Dziś prezentuję Wam szybki w realizacji pomysł na kreatywną kampanię skierowaną do Waszych fanów przy okazji organizacji koncertu. Pokażę, jak wykorzystać mechanizmy NuPlays do sprzedania większej ilości muzyki, merchu i biletów na koncert.

W tym poście dowiecie się, jak zaangażować fanów i wciągnąć ich do interakcji. Pokażę Wam także, jak rozszerzyć klasyczny event o ciekawe oferty, tak, by uniknąć rozczarowania frekwencją na koncercie!

kabanos2.JPG

Skoro w tytule pojawiło się słowo "przepis" - podaję składniki:

  • prawo wpisania wybranej liczby osób na listę gości na koncercie (lub prawo sprzedawania biletów)
  • darmowa aplikacja NuPlays na Facebooka (tu znajdziesz filmik jak ją zainstalować)
  • kilka sztuk merchu/darmowych zaproszeń lub innych nagród
  • chęć spotkania się z fanami :)
  • około 0,5 h czasu na stworzenie ofert na NuPlays
  • opcjonalnie: ok. 150 PLN na wyprodukowanie kolekcjonerskiego biletu dCard

W największym skrócie plan działań zakłada:

  1. Budowanie zaangażowania: wyjście poza wydarzenie na Facebooku, czyli zorganizowanie rezerwacji/sprzedaży z losowaniem nagród
  2. Rozbudowanie oferty: zamianę zwykłego biletu na e-bilety z muzyką (lub innym cyfrowym contentem) do pobrania
  3. Uatrakcyjnienie oferty: stworzenie limitowanej koszulki koncertowej (bez dodatkowych nakładów!) lub kolekcjonerskiego biletu na dCard umożliwiającego pobranie Waszego najnowszego albumu w formie cyfrowej.

Sposób przyrządzenia: 

Krok 1Planowanie

Zaplanuj start akcji na co najmniej 2 tygodnie przed koncertem (lub rozpoczęciem trasy koncertowej – proponowany projekt możesz realizować dla serii koncertów).

Sprawdź, jakimi skutecznymi kanałami komunikacji z fanami dysponujesz. Jeżeli masz wielu subskrybentów na YouTube – zaplanuj komunikację wideo, jeżeli masz dużo aktywnych fanów na FB – wykorzystaj fanpage (koniecznie zainstaluj darmową aplikację NuPlays). My postaramy się dodatkowo pomóc Ci w ramach naszej współpracy z partnerami.

Pamiętaj, że jako artysta dysponujesz "mocą marketingową" – Twoi fani pójdą tam, gdzie ich o to poprosisz!

Dlatego, jeżeli planujesz jakąkolwiek akcję marketingową, nie marnuj tego potencjału na „zapowiadanie” akcji (tzn. nie zużywaj uwagi Twoich fanów na "puste" posty o tym, że coś planujecie). Lepiej najpierw przygotować wszystkie elementy projektu i od razu wysyłać fanów do miejsca, gdzie realnie mogą coś zrobić: zarezerwować, pobrać lub kupić Twój produkt.

A więc zaloguj się do swojego konta sprzedawcy w NuPlays i przygotuj oferty niezbędne do realizacji projektu. Szczegółowe wskazówki dotyczące tworzenia ofert znajdziesz poniżej.

kabanso3.JPG

Krok 2. Przygotowanie ofert

Zaletą NuPlays jest to, że możesz w jednym miejscu zgromadzić sprzedaż wszystkich Twoich ofert; wysyłając fanów po bilet do NuPlays, jednocześnie pokazujesz im swoją muzykę i merch!

W tym przypadku zakładamy, ze masz co najmniej ofertę cyfrowych albumów w NuPlays.

  1. W przypadku biletów masz możliwość udostępniania fanom darmowej rezerwacji biletów (do odbioru i płatności na bramce) lub klasycznej sprzedaży e-biletu. Zarówno do rezerwacji jak i e-biletu możesz dodać możliwość pobrania Twojego albumu.
  2. Przygotuj prostą grafikę na koszulkę i pozwól swoim fanom kupić koszulkę, która będzie jednocześnie biletem na koncert. Produkcją i wysyłką koszulki zajmiemy się my w ramach usługi NuPlays On Demand - nie musisz inwestować ani złotówki!
  3. Wykorzystaj to, że w NuPlays masz pełną kontrolę nad cyfrowymi plikami. W dowolnej chwili możesz zalogować się do konta sprzedawcy, wejść do edycji albumu MP3 (Dashboard-> Artysta -> Album -> Edytuj) i włączyć darmowe pobieranie wybranego/wybranych albumów. Wykorzystaj możliwość darmowego pobrania utworu, jako pretekstu do wysłania swoich fanów do miejsca, gdzie oferujesz swoje bilety (przykład: Jazzpo!)
  4. Opcjonalnie zamów w NuPlays 20 czystych kart dCards. Wraz ze wszystkimi członkami zespołu podpiszcie karty. Następnie stwórz ofertę specjalnych, kolekcjonerskich biletów w formie dCard (instrukcja poniżej), które zawierać będą Twój najnowszy album w formie cyfrowej. W opisie oferty zaznacz, że fan będzie mógł wymienić wydrukowane potwierdzenie zakupu na kolekcjonerski bilet przy stoisku z merchem (może przy okazji sprzedasz mu coś jeszcze!)
skubas.JPG 20150212_123657.jpg

Dodawanie oferty biletu/rezerwacji: zaloguj się do na swoje konto sprzedawcy, wejdź w zakładkę “Moje Oferty”, przyciśnij opcję “Dodaj Nową Ofertę” i wybierz opcję “Bilety, Rezerwacje na koncerty” podążając zgodnie z edytorem dodaj ofertę rezerwacji lub e-biletu. W ostatnim kroku zdecydujesz, który album będzie do pobrania po zakupie/rezerwacji.

Dodawanie oferty koszulki w usłudze On Demand: zaloguj się na swoje konto sprzedawcy, wejdź w zakładkę “Moje Oferty”, przyciśnij opcję “Dodaj Nową Ofertę”  i wybierz opcję “Stwórz Nowy T-shirt”, wprowadź niezbędne informacje i zaprojektuj t-shirt dodając grafikę. Plik graficzny musi mieć format png, wymiary minimum 1500x1500 pixeli i mieć przeźroczyste tło.

Zamawianie kart dCards: szczegóły dostępne są w tym poście .

Sposób podania, czyli komunikacja:

  1. Dodaj informację o koncercie i konkursach w captions i opisach teledysków na YouTube
  2. Ogłoś, że wśród osób, które zrobią rezerwację lub kupią bilet, przed koncertem wylosujecie kilka osób które zaprosicie na piwo/drinka/spotkanie po koncercie (na backstage lub przy barze). Komunikuj to przez YT/FB
  3. Ogłoś na fanpage, że wśród określonej liczby posiadaczy rezerwacji/ebiletów rozlosujesz po dodatkowym zaproszeniu
  4. Przygotuj 2-3 płyty z autografami członków zespołu (lub inne nagrody, np. darmowe wejściówki na koncert), które rozlosujecie wśród osób, które udostępnią na Facebooku stronę z biletami na Wasz koncert
  5. Kilkukrotnie w ciągu okresu przed premierą udostępnij do pobrania za darmo z NuPlays wybrany utwór
  6. Przygotuj informację o swoim koncercie i wyślij do a.aleksiejuk@nuplays.com – umieścimy ją na portalu Independent.pl, z którym NuPlays współpracuje, wraz z linkami do Twojej oferty

Ogranicza Cię jedynie wyobraźnia! Aplikacja Facebook’owa pozwala połączyć oferty NuPlays z fanpage’m zespołu co upraszcza dystrybucję. Dzięki tym działaniom zwiększysz przewidywalność frekwencji, poprawisz promocję (będzie mniej martwych dusz na koncercie). 

Tagi:sprzedaż biletówe-biletyebiletysprzedaż koncertówDiyorganizacja koncertu