Największa wada streamingu

Największa wada streamingu

Streaming treści multimedialnych przez internet ma wiele zalet. Wiem to nie tylko z artykułów czy opinii przekazywanych przez znajomych. Znam go również z autopsji, ponieważ sam ochoczo z niego korzystam. Są jednak pewne wady tego rozwiązania.

Strumieniowanie jest bardzo komfortowe i wygodne. Płacisz miesięczny abonament, który najczęściej do najwyższych nie należy, i rozkoszujesz się treściami, które cię interesują. W teorii wszystko wygląda pięknie i tak rzeczywiście jest, aczkolwiek pojawia się jeden kluczowy problem. Co z tymi treściami, które zostaną usunięte?

Coraz częściej można natknąć się na pewną sytuację, kiedy to np. tworzymy i odtwarzamy swoje playlisty. Dodajemy odpowiednie kawałki, słuchamy i z różną częstotliwością do nich wracamy. Niejednokrotnie przytrafiła mi się taka sytuacja, kiedy to pojedynczych utworów w danym serwisie już nie było. W konkurencyjnym również. Nic. Trzeba czekać na to, aż serwis streamingowy znowu nabędzie prawa do albumu (lub pojedynczych utworów) i przywróci je do swojej bazy. Niestety, ale nie zawsze się to udaje.

Dla fanów cyfrowej muzyki sposobem na taki stan rzeczy jest tylko jedna opcja: korzystanie z platform, które oferują usługi 2 w 1. Przy zakupie danego albumu bądź utworu w wersji digital, dostajemy też nieograniczony dostęp do ich streamingu. Takie rozwiązania oferują NuPlays, skupiający się na rynku polskim i posiadający prawa do wydawnictw zarówno największych gwiazd, jak i tych niezależnych wykonawców, oraz Bandcamp działający na całym świecie, aczkolwiek z bardzo małą polską bazą.

Streaming nigdy nie zastąpi tradycyjnego modelu sprzedaży. Jest bardzo przydatny i wygodny, ale zawsze będzie tylko dodatkową opcją dla fanów muzyki. Przecież o wiele lepiej jest mieć swoje płyty niż je tylko „wypożyczać”, prawda?

PS

Polecam sprawdzić nowe Voo Voo.



NuPlays to platforma direct-2-fan, służąca do kupowania i sprzedawania muzyki. Oferuje fanom, muzykom i wydawnictwom zupełnie nowe możliwości: z jednej strony doświadczania i kolekcjonowania muzyki, a z drugiej – tworzenia ekscytujących ofert. Po pierwsze, artyści mogą błyskawicznie tworzyć pakiety cyfrowej muzyki i atrakcyjnych gadżetów: na przykład t-shirtów, aplikacji czy biletów. Po drugie, za każdy zakup operator platformy – NuPlays SA – nalicza punkty wymienialne na nagrody: sprzęt muzyczny, bilety na koncerty, wydawnictwa itd. Po trzecie, artyści w porozumieniu z NuPlays mogą obdarować swoich fanów Superofertami: spotkaniem w realu lub przez internet, pamiątkami, biletami z wejściem na backstage itd.

W ten sposób muzyka oferowana w NuPlays różni się od tego, co fani mogą kupić w innych sklepach. Dzięki NuPlays artyści mogą być jeszcze bliżej swoich fanów, a odbiorcy muzyki – doświadczać przyjemności dziś już nieco zapomnianej, którą można porównać z dawnym poszukiwaniem i nabywaniem winylowych płyt.


Spółka NuPlays SA powstała w 2012 r. Firma jest całkowicie polskim, niezależnym podmiotem. Została powołana przez zespół doświadczonych menedżerów związanych z branżą komunikacji marketingowej, mediów, nowych technologii i finansów. Serwis dostępny jest pod adresami nuplays.pl oraz nuplays.com (wersja anglojęzyczna).