07 lipca 2014

Preordery na NuPlays, czyli jak zarobić na premierze?

NuPlays w kategorii

Przygotowanie materiału na płytę, organizacja nagrania i praca w studio wymaga nakładu sił, czasu i pieniędzy. Wiemy, że dla Was - niezależnych artystów, wytwórni i menedżerów - to prawdziwa inwestycja. Warto dobrze zaplanować premierę albumu aby płyta - oprócz satysfakcji - dawała maksymalny efekt promocyjny i finansowy.  

Wasi fani są dziś dosłownie bombardowani przekazami i dotarcie do nich z informacją o nowej płycie jest nie lada wyzwaniem. Dlatego prawidłowe zorganizowanie premiery i jej skuteczna sprzedaż w tym pierwszym, kluczowym momencie, jest tak ważne. 

W tym krótkim artykule podzielimy się z Wami naszymi doświadczeniami oraz udzielimy kilku porad jak stworzyć atrakcyjny projekt dla Waszych fanów z wykorzystaniem narzędzi oferowanych przez NuPlays.

Akcja: Premiera!

Przede wszystkim premiera płyty to projekt, który rozpoczyna się na długo przed oficjalnym wprowadzeniem muzyki do sprzedaży.

W NuPlays  dostajecie cały wachlarz narzędzi, które pozwalają szybko zaplanować i zrealizować nawet najbardziej pomysłowe akcje promocyjne bez konieczności inwestowania w skomplikowane sklepy na własnej stronie lub produkcję merchu. Projekt można stworzyć w kilka minut wykorzystując gotowe kreatory, a jego elementy są w każdej chwili edytowalne. 

Akcja marketingowa może się rozpocząć już kilka tygodni przed premierą. To odpowiedni czas, by dotrzeć do odbiorców, zaciekawić ich oraz zbudować napięcie. Pamiętajcie, że muzyka jest elementem całego pakletu emocji i doznań, który dostarczacie swoim fanom. Jest dla nich elementem tożsamości oraz sposobem na manifestowanie własnego "ja". Jeżeli więc chcecie, by zachęcali innych do słuchania Waszej muzyki, musicie dać im ku temu powody i narzędzia w postaci usług lub gadżetów, o których opowiedzą swoim znajomym.

preorder kazik.png

 

Najlepsze premiery i najciekawsze projekty w NuPlays zostały zaprojektowane przez samych artystów lub ich menedżerów w oparciu o trzy zasady. Oto one:

1. Łącz pliki MP3 z gadżetami, nośnikami i usługami 

Oferując swoją muzykę w NuPlays możecie dołączyć możliwość pobrania plików do dowolnej usługi lub produktu - np. do biletu na zwykły koncert, biletu na płatny streaming koncertu organizowany na naszej platformie, płyty CD, koszulki itd. Dzięki temu dacie swoim fanom poczucie, że kupują coś namacalnego. Prawdopodobnie i tak planujecie umieścić swoją muzykę na YouTube, aby więc namówić fanów do wydania pieniędzy musicie dać im coś więcej, niż to co i tak dajecie im za darmo. 

2. Twórz limitowane i kolekcjonerskie projekty dla super-fanów

Fani zgromadzeni wokół Waszej strony (lub fan-page) są bardzo cenni. Przy okazji premiery zaoferujcie im coś wyłącznie dla nich, np. pulę płyt z podpisami lub specjalną koszulkę w ściśle limitowanej wersji (np. korzystając z usługi NuPlays On Demand w której nie musicie inwestować w produkcję koszulek), oczywiście z prawem pobrania albumu w MP3. Idealnie do tego nadaje się funkcja PREORDER oraz nasza darmowa aplikacja na Facebooka: zobacz przykład..

3. Przemyśl scenariusz i buduj dramaturgię

Pracujecie w show-businessie, więc dostarczajcie swoim fanom rozrywki! Wykorzystując narzędzia NuPlays możecie puścić wodze fantazji i tworzyć projekty premierowe złożone z wielu różnorodnych elementów, a nawet etapów, np.:

  • włączyć aplikację NuPlays na swoim fan page na Facebooku. Dzięki temu najwierniejsi fani zawsze mogą zobaczyć, co im chcecie zaoferować
  • udostępnić wybrany plik swoim fanom za darmo; w przeciwieństwie do innych serwisów, w NuPlays takie działanie może przynieść wymierne korzyści, ponieważ przy okazji pobierania zaprezentujecie swoim fanom atrakcyjne oferty (sprawdźcie przykłady: Enclose, Kazik - 12 groszy)
  • stwórzcie specjalne projekty koszulek - pamiętajcie, że dzięki NuPlays On Demand nie ponosicie kosztów produkcji koszulek!). Możecie nawet przygotować projekty na każdy tydzień przed premierą, a każdy z modeli mógł być dostępny wyłącznie w jednym, konkretnym tygodniu. Możecie wreszcie zaprojektować oferty w taki sposób, bo każdy kto kupi t-shirt otrzymał link do pobrania albumu w dniu premiery - w NuPlays wymaga to jednego kliknięcia!
  • stwórzcie opcję "preorder CD" z autografem i wybranymi dodatkami, np. vlepkami.
  • stwórzcie pakiet "MP3 + zaproszenie na próbę" (lub pokaz przedpremierowy). Liczba takich pakietów powinna być limitowana. Fani (po zdeponowaniu telefonów na wejściu) będą mogli na żywo usłyszeć materiał premierowy.
  • do każdego preorderowanego albumu w formie MP3 dołączcie list wysyłany pocztą z podziękowaniem od artysty i autografami członków zespołu i 2-3 fotografiami (tzw. compliment card) - pamiętajcie, że możecie zlecić NuPlays fizyczną wysyłkę ofert!

Po premierze możecie nadal wykorzystywać NuPlays do sprzedaży i tworzyć dowolne oferty, np. pulę biletów na koncert premierowy z prawem pobrania plików MP3 lub z płytą CD i autografem do odebrania po koncercie.

Wszystkie oferty możecie kierować do fanów w Polsce jak i za granicą, ponieważ są one automatycznie tłumaczone na język angielski i dostępne na anglojęzycznej wersji serwisu nuplays.com. System umożliwia odbieranie płatności w PLN, USD, EUR i GBP, a środki są automatycznie i w czasie rzeczywistym przekazywane na konto sprzedawcy.

Na przeprowadzenie przedsprzedaży w NuPlays.pl zdecydowali się renomowani polscy artyści, m.in.: TEDE (MP3 +limitowana seria 1000 szt. CD z autografem), BFF (MP3 +CD z autografem) oraz Kazik Staszewski – MP3 + winylowa reedycja płyty „12 groszy” z autografem.

rejestracja.JPG

 

I na koniec pamiętajcie:

  1. Rejestracja i prowadzenie konta sprzedawców i fanów w NuPlays jest darmowe, a rejestracja trwa kilka minut
  2. W NuPlays wszystkie prawa do Waszej muzyki pozostają przy Was - jesteśmy platformą, na której Wy oferujecie Waszą muzykę Waszym fanom
  3. NuPlays tworzymy tak, by pomóc Wam zarabiać na Waszej twórczości!

Zapraszamy!