24 września 2014

"Droga do kariery: tajniki branży muzycznej". Pierwsza zwrotka!

NuPlays w kategorii

Rozpoczynamy publikację oryginalnego poradnika przeznaczonego dla tych, którzy planują karierę muzyczną i chcą ją budować na sensownych przesłankach. Zobacz pierwszy odcinek!

 

W serii artykułów oraz materiałów wideo chcemy przekazać wiedzę, doświadczenia, rady, wskazówki i sugestie tych, którzy byli uprzejmi podzielić się nimi z nami i z wami. Są wśród nich doświadczeni artyści, menażerowie, realizatorzy, promotorzy, organizatorzy i przedsiębiorcy, znający mechanizmy, reguły i specyfikę branży rozrywkowej.

Mamy nadzieję, że nasz przewodnik, objęty patronatem Akademii Menedżerów Muzycznych, stanie się nie tylko materiałem do refleksji, ale przede wszystkim źródłem niezbędnych umiejętności, praktyk i rozwiązań, które pozwolą ograniczyć ilość nieuniknionych błędów oraz ominąć wiele przeszkód i komplikacji typowych dla show-biznesu.

Nie chcemy tworzyć wrażenia, iż mamy gotową receptę na sukces w przemyśle muzycznym. Nikt jej nie ma, choć na pewno jest sporo takich, którzy znają większą niż inni liczbę sztuczek i tajemniczych dróżek na sam szczyt. Będziecie ich spotykać w kolejnych odcinkach tej serii. Ale nawet oni nie są w stanie przewidzieć dokładnie, kto zdobędzie serca i portfele publiczności, a kto polegnie już po pierwszej trasie koncertowej.

glowny.JPG

Wiemy jednak na pewno, że kariery nie zrobi nikt, kto naiwnie wierzy, iż dobra muzyka obroni się sama, a wybitny artysta zawsze się odnajdzie. Współczesny rynek muzyczny jest nieprzewidywalny. Popularność można dziś zdobyć nie sprzedając ani jednej płyty. Miliony da się zarobić wypuszczając tylko wideo. Do sukcesu trasy niepotrzebna jest reklama w radio czy prasie. Dziesiątki tysięcy ludzi kupują bilety na koncerty muzyków, którzy nigdy nie wystąpili w telewizji. Termin „kariera muzyczna” ma obecnie o wiele więcej znaczeń niż pół wieku temu.

Trzeba jednak przy tym zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy, które są naprawdę przerażające. Jeszcze w zeszłym roku liczba wszystkich utworów muzycznych w sieci była szacowana na 20 mln. W tym roku mówi się już o 38 mln. Prawdopodobieństwo, że twój kawałek dotrze na popularną playlistę graniczy z cudem. Z raportu Recording Industry Association of America (RIAA) wynika, iż w 2011 roku aż 7,5 miliona z 8 milionów będących w obrocie muzycznych plików cyfrowych sprzedało się w nakładzie poniżej 100 egzemplarzy. I zaledwie 0,5 procent wszystkich wydanych w tym czasie albumów osiągnęło pułap 10 tys. sztuk. Praktycznie wszystkie, bo 94 procent, uplasowały się poniżej 1000 kopii!

Chcemy jednak za pomocą naszego poradnika i zaproszonych ekspertów przekonać, iż kariera muzyczna mimo wszystko nie jest kwestią przypadku, tylko sumą pewnych zdarzeń, planów, inwestycji i zachowań, które trzeba podejmować na kolejnych etapach kariery muzycznej.

Mówi o tym m.in. pierwszy gość naszego cyklu, którym jest Marek Laskowski, szef warszawskiego klubu Progresja. Posłuchajcie go, jeśli jesteście ciekawi, jakie miejsca należy wybierać na pierwsze koncerty i czy niezależność ma jeszcze sens.

Zasubskrybuj nasz kanał na YouTube, na który publikujemy wszystkie odcinki:

Przechwytywanie.JPG

 

Mamy również nadzieję na to, że wiedza, którą tu będziemy prezentować, zachęci Was do wykorzystania możliwości, jakie NuPlays daje artystom i wytwórniom - zachęcamy Was do darmowej rejestracji na http://nuplays.pl/seller/.

 

Podziel się artykułem ze znajomymi:

Tagi:edukacjaDroga do karierytajniki branży muzycznejporadnik NuPlays
Podobne wpisy: