26 listopada 2014

"Droga do kariery: tajniki branży muzycznej" odc. 7:Współpraca z firmą płytową

w kategorii

"Droga do kariery: tajniki branży muzycznej" to nasz oryginalny poradnik przeznaczony dla tych, którzy planują karierę muzyczną i chcą ją budować na sensownych przesłankach. Dowiedz się więcej o projekcie.
 
Życie muzyka jest krótkie. Rzadko trwa dłużej niż trzy minuty

Na piętnaście sekund przed końcem meczu Polska-Norwegia o wejście do półfinału mistrzostw świata w piłce ręcznej w 2009 roku nasz trener Bogumił Wenta poprosił o przerwę. Rzekł biało-czerwonym: „Trzeba przerwać im i będzie pusta brama! Tylko spokojnie, mamy 15 sekund, to bardzo dużo czasu.”

Nasi dobrze wykorzystali ostatnie 15 sekund. Strzelili Norwegom gola. Wcześniej wydawało się, że bardzo dużo czasu to 2-3 minuty dogrywki, których futbolowa drużyna Niemiec zawsze potrzebowała, aby rozstrzygnąć na swoją korzyść nawet najbardziej przegrany pojedynek. Nasi pokazali, że takie rzeczy załatwia się szybciej.

Można sobie wyobrazić ekstremalny meczowy stres na kilka minut przed końcem. Falowanie wątroby. Poty. Dygotka. Koszmar. Ale w porównaniu z muzykami to nic. Bo muzycy codziennie toczą takie boje. I prawie nigdy nie mają takiego komfortu, że 15 sekund albo 2-3 minuty. Nie. Nikt im tyle czasu nie daje.

Giną więc bardzo wcześnie. Bo muzyk żyje tak długo jak jego muzyka. Z analiz przeprowadzonych przez serwis Music Machinery wynika, że 24,14 proc. słuchaczy kończy słuchanie piosenki po 5 sekundach. Po 10 sekundach przełącza się na coś innego 28,97 proc. odbiorców, pół minuty wytrzymuje 35, 05 procent, a 48,5 procent fanów nigdy nie czeka na finał.

Jeśli zwykłego słuchacza tak trudno zainteresować muzyką, co trzeba zrobić, aby zwrócić uwagę profesjonalisty, który będzie decydować o tym, czy podpisać kontrakt fonograficzny? Sławek Pietrzak jest szefem wytwórni S.P. Records, która w swoim katalogu ma m.in. płyty Kultu, Kazika, Lao Che, Happysad, Kaliber 44 czy Wzgórze Ya-Pa-3. Posłuchajcie go, żeby zaplanować swoje 5 sekund albo 3 minuty. A może Sławek posłucha całej demówki?

 

Zobaczcie koniecznie pozostałe odcinki:



Checie być informowani o wszystkich odcinkach? Zasubskrybujcie nasz kanał YouTube.

Mamy również nadzieję na to, że wiedza, którą tu będziemy prezentować, zachęci Was do wykorzystania możliwości, jakie NuPlays daje artystom i wytwórniom - zachęcamy Was do darmowej rejestracji na http://nuplays.pl/seller/.

Możesz udostępnić lub polubić ten wpis:

Tagi:Tajniki branży muzycznejRozmowy z wytwórniąSławek PietrzakS.P. RecordsRozmowy z wydawcąJak się pokazać
Podobne wpisy: